I förrgår hade jag en tårtbeställning och igår vevade jag i köket på nytt till ett kalas som är idag. På det hela jobbar jag heltid, behöver jag ens påpeka att jag inte har något liv igen?
Eller är det kanske exakt så man definerar ett liv? När man skiter i vilket och gör det man älskar mest trots att det ibland sliter dig i stycken? 
 
Nedan tårta gjorde jag till sockerchocken Jack som hunnit fylla hela 5 år! Klart ett litet kakmonster som honom skulle ha en riktig kakmonstertårta!
Den består av tre browniebottnar och en tunnare chokladbotten. Den fick cookies n' cream fyllning och så testade jag en ny fyllning också: vit choklad/marshmallowfluff. Hemgjord marshmallowfluff såklart, men ni som ligger på latsidan hittar den i utländska hyllan på Hemköp- köp och tryck den i huvudet snälla! Fantastiskt gott på glass annars också. Bara ett sidospår, tillbaka till tårtan. 
Jag gjorde små överraskningsgömmor i browniebottnarna också, gröpte ur små hål och fyllde de med dulce de leche. Swirlade även ner lite DDL i marshmallowfluffet. 
Spacklade tårtan tunt med italiensk maräng, och körde sedan 50/50. Halva tårtan naked och halva dränkt i oreo-kross. Hällde på chokladganache och kastade på allt jag kom åt i godisväg som dekoration. Bland annat små chocolate chip cookie-bollar och kladdkake-bitar som jag slängde ihop lite snabbt. Hur kan en femåring inte digga detta?
 
Dagens tårta får ni se en annan dag, förhoppningsvis imorgon för nu ska jag iväg på kalas, sen ska jag ner och mingla på stan.
Imorgon ska jag kickstarta julen med min väsenvandrare Charlotte. Ja, JULEN. Ni läste helt rätt. Kontoret har blivit dekorerat, julmusiken har spelats och det är nu dags att ta steget till nästa nivå- vi tänkte baka lussebullar eller saffransmuffins med vit choklad. Eller både och för annars är risk för beslutsångest stor. 
Om inte detta var ett fint sätt att inleda sin semester så säg?
 
 
 
 
 
 
 
Sötaste fölsegrisen med sin tårta!
 
 
 
Cake is my happy place ☮ 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej