Och återigen lös jag med min frånvaro. Jag säger då det, det här med att blogga är INTE min kopp te. Något som däremot är min kopp te, kaffe, cola zero och en irish på det är min eviga bakning. Nedan följer lite bilder på det senaste i cupcake-sfären. Och under tiden ni begrundar cupcake-sfären förbereder jag ett par inlägg med mina senaste tårtbeställningar. De kommer upp ikväll, inatt eller i värsta fall imorgon. Bra va?
 
De två första bilderna är mini-cupcakes jag gjorde på prov, och jag blev grymt nöjd med dessa himmelska godingar. Chokladbasen blev galet saftig, nästan åt kladdkakehållet utan att vara för kladdigt och marängen blev så len så den totalt smälte i munnen. 
Bilden längst ner var från en beställning, samma recept men jag fyllde även dessa med hemmagjord hallonsylt och doppade de i mörk choklad. På toppen fick de lite jordgubbsströssel. Just hallonsylten och jordgubbsströsslet bröt av jättefint mot det väldigt söta i detta lilla bakverk.
Smakmässigt blev jag lika nöjd men estetiskt lite mindre. Jag gjorde misstaget att ha marängen i kylen ett par dagar vilket gjorde att den förlorade en del av sin styvhet. Petitess kan man tycka men jag bara älskar spritsmönsterna i den första omgången och hade gärna velat ha samma i de chokladtäckta.
Nu har jag iallafall lärt mig- gör för säkerhetsskull alltid marängen samma dag, jobbigt men så värt det.
 
För er som undrar hur jag kan veta att marängen var så len så min syster slickade av den från flera cupcakes och beställde en hel skål att äta som glass- trots att jag är sockerfri så kan jag glatt meddela att jag kör med vinprovnings-metoden när det är absolut nödvändigt.
Ibland, när jag absolut måste stoppar jag i munnen för att känna av och spottar sedan snabbt ut och sköljer munnen. Jättestört, jag vet. Men ack så viktigt. 26 dagar kvar.
 
 
 
 
 
Once upon a time I ate a cupcake and I loved it. The end ☮
 
 

1 kommentarer

mango

26 Jul 2016 23:35

super goa¤

Svar: Tack mango! :)
Julki

Kommentera

Publiceras ej