Wooow så oengagerad "bloggare" jag är! Krävdes att en sötnöt i Alingsås begärde ett inlägg för att jag skulle få tummen ur. Linnéa, this one is for you!
 
Senaste nytt i mitt kök var en bröllopstårta till en av mina bästa vänner, Frida. Förstår ni så viktig tårta? 
Är det någon dag man ska minnas och då allt ska vara perfekt är det ju ändå just bröllopsdagen så hade jag failat på denna vet jag seriöst inte vad jag hade tagit mig till!
Kanske typ knutit ett snöre runt halsen, klättrat upp i en telemast och kickat fritt fall.
Fridisen var iallafall snäll nog att ge mig fria händer med denna tårta, vilket jag älskar. Man är ju trots allt en människa med svårigheter att hålla sig inom ramarna. Sen ville jag gärna göra något som speglade brudparet och som var lite deras "stil".
Jag tror jag gjorde en miljon skisser till tårtan, känns som att jag vill göra allt på en och samma gång när jag väl får en idé. Jobbigt.
Hursom, det jag knåpade ihop till min fina vän var en hög tårta på saftiga chokladbottnar (favoriten) fylld med ett lager jordgubbsmousse, ett lager flädercurd toppat med flädermousse och ett lager mascarponekräm. Mycket fin kombo om ni frågar mig.
Jag spacklade den med marängsmörkräm och dekorerade med hallonsirap, rosor och ett berg med italiensk maräng (marängen var nog ända kravet ifrån Frida och jag förstår henne- obehagligt gott)!
Utöver det så bakade jag en hel plåt med macarons, enbart för att slänga på en ynka där på toppen. Dedication ändå.
Dekorationerna i sockerpasta satt jag med till klockan fyra på morgonen fredag natt. Helt sjukt vad tid det tog att göra dessa dekorationer för hand men på något knepigt sätt var det ändå så mysigt att sitta där i mörkret när alla andra sov och lyssna på "Romeo and Juliet" medan man knåpade.
Jag fullkomligt älskar bröllop och romantik. Det är så himla vackert så bara tanken gör mig helt rörd. 
Jag är definitivt, 100% en sån person som är kär i kärleken. Och i bröllop. Har ju bara provat bröllopsklänning x antal gånger nu trots att min pojkvän för närvarande är en fyrbent liten rackare vid namn Phille.
Sjukt oklart om Phille kommer fria någongång så jag hoppas att alla mina vänner börjar tåga ner för altaret en efter en så jag kan leva på deras kärlek istället.
Anypoo, tårtan och "in the making of..." kommer här följt av en bild på när jag gick all in och låtsades att jag skulle gifta mig i Argentina. Enjoy.
 
 
 
Ett litet kärleksbudskap inuti mina macarons.
 
 
 
 
 

 
 

 
Tre härliga lager fyllning...
 

Och efter första grovspacklingen!
 
 
Mr...
 

And Mrs.
 
 
 
 
 
 
 
Och sist men inte minst: a whole lotta' crazy Juliet!
 
 
 
There is only one true happiness in life. To love and to be loved ☮
 
 

1 kommentarer

Anonym

27 Sep 2016 21:30

Tårtan är sååå vacker sååå elegant sååå uniq...MEN...det är inte det mo ville beröma...titta på sista bilden HERREN I HIMLEN det är min dotter i bröllopsklänning sååå söööt som självaste bakelse, jag lovar baka en sådant tårta när hon gifter sig...det låter nog lite skämmigt...MEN...jag letar efter en pålitlig SVÄRSON !

Svar: Oh. My. God. Mamma! Jag vet inte vart vi ska hitta den där pålitliga svärsonen men önskar givetvis oss båda stort lycka till! :D
Julki

Kommentera

Publiceras ej