Oj. Det som skulle vara en reseblogg fullt av foton och käcka minnen att gå tillbaka till regniga söndagar på ålderns höst blev tydligen ett stort svart hål kallat locacha.blogg.se. Knepigt värre.

Nog för att jag älskar att skriva och så gärna hade velat ha dessa minnen att gå tillbaka till här, samlade på ett ställe (speciellt med tanke på mitt minne som är näst intill obefintligt) men jag kom liksom aldrig till skott med att avsätta tid under min åtta månaders vistelse i mitt hjärtas riktiga hem- Argentina.

Tråkigt. Jag kommer inte försöka tvinga in inlägg om min fantastiska resa för sakens skull heller, av många olika anledningar. Minnet sviker, vissa saker måste helt enkelt bara upplevas eller ses med egna ögon och andra förblir bättre osagda så att säga.

Men som ni vet så återvände jag iallafall hem till Svea i halvlek. Två fantastiska veckor i januari gästspelade jag i Helsinghåla innan jag insåg att jag verkligen inte var klar med Argentina eller med min soulsearch heller för den delen, (ja, ni kan ju läsa i mitt förra inlägg hur förvirrad jag var när det var dags att återvända till verkligheten som folk så fint kallar det) så det blev en "akut-biljett" tillbaka till mina argentinska vänners stora chock och förtjusning. Men sån är jag, chockerande och förtjusande på en och samma gång.

Anypoo. Nu har jag i alla fall landat hemma igen. "På riktigt" eller "if only for a while". I maj satte jag min fot på svensk mark igen och inte mindre än 9 maj satte jag min fot på min arbetsplats efter åtta månaders spontana flygturer över hela Sydamerika. Och sedan dess har mina dagar i princip bestått av samma exotiska och utmanande inslag som dina- jobb och klurande på nästa steg i livet.

Yes peeps. Klurande på nästa steg i livet. För inte är väll jag klar med livet för att jag flydde ett tag? Tvärtom, nu mer än någonsin känner jag att livet är alldeles för kort och för skört för att slösas bort på något som inte gör mig mindre än ett hundra procent själaglad. Men detaljer om det tänker jag faktiskt inte dela med mig av här, inte just nu i alla fall. Går allt som det ska och jag tar ett beslut snart nog för en gångs skull så lär ni ju märka vart jag blir av i vilket fall som helst. Jag är ju som sagt en väldigt förvirrad liten själ och saker kan vända fortare än du hinner hoppa till nästa stycke i denna fantastiska blogg.

På tal om nästa stycke och från det ena till det helt andra så har jag även hunnit med att dra igång en "hobbyverksamhet". Ni som känner mig väl, och ja alla ni andra också för den delen vet ju att mitt liv i princip kretsar kring bakning och har gjort det ett väldigt bra tag (läs sedan jag kunde stava till slickepott och då ska ni ha i åtanke att jag var en sjujäkla elev). Ok, semilögn. Det har verkligen gått i perioder. Ett tag var jag insnöad på matlagning och en annan episod i livet förlorade jag mig själv helt i rawfood (för att förnärvarande gått över till pescetarian) och någonstans påvägen har detta hur som helst resulterat i helt otroliga tårtskills om jag får säga det själv. Så häromdagen kom mina två första officiella tårtbeställningar. Fantastiskt roligt!

Roligt för er som läser också att ni numera mer eller mindre och kanske lite motvilligt kommer följa en bakblogg! Mina nära och kära tyckte absolut jag skulle ha det nu när jag har denna hobbyverksamhet. Jag vill minnas att min fina vän Frida till och med myntade det fina uttrycket "portfolio", vilket var lite för fancy schmancy för en gammal hederlig knegare som mig själv. Så jag valde helt enkelt att istället förvandla detta till en bakblogg med lite fina reseinslag emellanåt. Kanske någon livskrisuppdatering också om ni har tur. Vet ju själv hur kul det är att följa folks livskriser.

Tänkte inte spilla så mycket mer tid här just nu, utan avslutar med ett par bilder på min fantastiska midsommartårta som  jag knåpade ihop till mina fina vänner förra fredagen.

Det är en maffig tårta med fyra bottnar, varav tre är vaniljbottnar, en är en marängbotten spacklad med vit choklad och så är den fylld med jordgubbskräm, lemoncurd och citronkräm. Sedan har jag spacklat den med grädde (annars är det ta mig tusan ingen riktig midsommartårta) och dekorerat med jordgubbar, hallon, blåbär och lite färsk mynta- succé!

Lite senare i veckan kommer jag att uppdatera med mina två beställningar. Båda är experiment så det kan gå precis hur som helst. Men vad vore livet utan lite skeva utmaningar? Okej, hej! 

Bake the world a better place ☮

Kommentera

Publiceras ej