Som titeln säger, en tårta gjord på tre lager chokladboll i mörk choklad, mjölkchoklad och vit choklad. En kul variant på tårta jag velat testa ett tag, för att inte tala om busenkel!
För att göra den lite mer intressant once it hits your mouth så hade jag hackad mörk choklad i den mörka, hackade mjölkchokladkex i den ljusa och lite slarvigt krossade digestivekex i den vita. It's all about that crunch.
Sen är det heller ingen riktig tårta utan fyllning, och med tanke på allt överflöd av choklad och sötma så ville jag verkligen bryta av med något neutralt och som såg fint ut där emellan lagren av chokladboll. Så det blev ett tunt lager chokladganache och ett tjockare lager mascarponekräm.
Alltså den mascarponekrämen sen...! Så himla krämig, lätt och god! Kan absolut tänka mig browniebottnar med bara denna krämen emellan, behöver inte vara mer avancerat än så alltid.
Iallafall, den blev enkelt spacklad med smörkräm.
Sen var den till en kille som fyllde tre år, så jag var tvungen att motvilligt dekorera den lite roligare också (fast att jag gärna hade haft den enkel precis som den är). Men jag gjorde iallafall lite spindelnät i choklad som fick pryda den så vi alla blev glada och nöjda.
Som ni säkert förstår är detta en otroligt mäktig tårta, men ack så god den var!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Så ljuvliga lager när man skar upp den, visst?
 
 
I wish you a day as sweet as this cake ☮ 
 
 

Kommentera

Publiceras ej