The bigger the better. Less is not more, because more is truly so much more when it comes to cakes.
Min systers födelsedagstårta blev även den en chokladig naked cake och den såg ut såhär:
 
(Allt utom rosorna är ätbart)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Min vackra syster <3
 
 
Jag fullkomligt ÄLSKAR höga tårtor och den amerikanska "more is more, dont stop 'til you get enough" stilen. Det har automatiskt blivit min stil också har jag märkt.
En klen liten prinsesstårta är absolut inget som lockar mig att baka. Det skulle vara en hybrid på prinsesstårtan isåfall, vilket jag givetvis redan har i tankarna att göra.
Finns inget så kul som att experimentera och testa nya saker när det kommer till bakning.
Hade jag haft mitt eget gulliga lilla fik (vilket jag hoppas att jag kanske har en dag) så hade ni definitivt inte hittat det sedvanliga där.
Nej nej. Hade ni beställt en kanelbulle hos mig hade ni fått en slice ifrån den maffiga Kanelbulletårtan. American chocolate chip cookie:n hade varit bytt mot min Choko inferno och den klassiska kladdkakan hade med största sannolikhet varit en stor, vacker chokladbomb extra allt och lite till.
Sen struntar jag fullständigt i om ni orkar äta upp den eller inte. Då får ni helt enkelt dela broderligt med någon ni håller kär. 
Jag lovar er att jag hade vigt mitt liv till att göra nya, kuliga och maffiga varianter på alla klassiska bakelser som finns. För man äter faktiskt inte bara med munnen, allt startar vid synen. Like a true love affair.
Och precis som med allt annat så gäller det att testa nytt. Förnya och förbättra.
 
Jag har redan i mitt huvud skapat mitt drömfik. Den stora frågan är bara om det en vacker dag står där i något hörn, någonstans därute i världen?
 
 
 I bake cakes, what's your superpower? ☮ 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej